2. 3. 2011

Novinky ve světě OpenTTD

Když jsem v druhé polovině minulého roku začal psát svůj blog, měl jsem pocit, že vývoj ve světě OpenTTD stagnuje. To se v uplynulých měsících změnilo a přimělo mě k návratu ke hře i blogu. V tomto článku stručně představím nejdůležitější novinky, některým z nich pak budu v budoucnu věnovat obsáhlejší články.


Nové verze hry

V listopadu vyšla poslední stabilní verze 1.0.5, nyní se blíží vydání 1.1.0, která je nyní v beta stádiu. Verze přináší obvyklé opravy chyb a mnohá drobná vylepšení, revoluční funkce jako Cargo Distibution bychom zde hledali marně. Ve verzi 1.1.0. vývojáři šáhli ve snaze zabránit zasílání chybových hlášení po pádu hry zaviněném změnou nastavení grafiky v průběhu hry k zablokování této funkce. A to bohužel i v editoru scénářů. Měnit grafiky lze tak standardně měnit pouze v hlavním menu před začátkem nové hry či tvorbou scénáře. Naštěstí existuje způsob, jak toto omezení vypnout. Editujte soubor s nastavením hry openttd.cfg a upravte následující řádek

newgrf_developer_tools = false na newgrf_developer_tools = true

Pokud tak učiníte, neposílejte pak v případě pádu hry po změně nastavení grafiky vývojářům chybová hlášení. Pozitivnější změnou v této oblasti je nové menu nastavení parametrů grafik, díki němuž již hráč nemusí studovat jejich manuály a vypisovat řady čísel, ale vše si pohodlně nakliká.

Nové verze grafik

Bouřlivým vývojem prochází 2ccTrainSet, v aktuální verzi opět přibylo mnoho vlaků a vagonů, stejně jako byla opravena spousta chyb. Delší hru s tímto setem jsem dosud nehrál, neboť jsem narážel na různé chyby na každém kroku, aktuální verze se však zdá již plně hratelná. 

Velmi dobře vypadá hlavně při spojení s NuTracks. Tento set také prošel bouřlivým vývojem, který si zaslouží rozsáhlejší článek. Pouze zmíním, že hráč má nyní možnost nastavit vlastní rychlostní limity jednotlivých typů tratí a přibyla nová a docela povedená grafika nejpomalejší trati.

Značně vylepšen byl také set Old ship graphics či Sailing Ships. Ve verzi 0.4 se objevily nové lodě a hráč má nově možnost přepravovat loďmi pasažéry a poštu již od roku 1700.

Vývoj se samozřejmě nevyhnul ani dalším setům. Autor začal znovu pracovat na eGRVTS, takže se snad  v horizontu několika měsíců můžeme těšit na nové a ještě krásnější kočáry tažené koňmi i poháněné parou.

UKRS2

Plně hratelným se stal set UK Railway Set (UKRS 2), který navazuje na již klasický UK Renewal Set. Vláčky byly nově překresleny do velikosti podobné NARS2 a stejně jako on umožňují hrát již od samého začátku budování parní železnice, od roku 1830. Pokud tedy rádi začínáte hru hluboko v minulosti, ale nelíbí se vám americké reálie, které se zvláště od poloviny 20. století od těch evropských značně liší, britský set nemůžete minout. Snad se jednoho dne dočkáme i takto hluboko do minulosti jdoucího kontinentálního evropského setu. Nezapomeňte si k němu stáhnout i doplňkový UK Railway Add-on Set.

4 komentáře:

  1. Hezký článek, těším se na pokračování!

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě zmíním Japanese station set, povedené stanice, hlavně s možností stavět (typicky nevkusné) japonské věžáky :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravím lidi. Moc dobrý nápad sblogem, sleduji pravidelně. Prosím teď o radu. Poslední verze OpenTTD už nemají klasické ikony na liště. Nedá se toto vrátit zpět? Zkuste poradit prosím.

    OdpovědětVymazat
  4. Taaaak, podařilo se mi upravit OpenGFX tak, že mám nejnovější grafiku, ale s původnímy kurzory a hlavní lištou, takže super. Předchozí příspěvek berte za bezpředmětný. ALE ještě by se mi hodila rada, jak se zbavit chybových hlášek při načítání hry. Že nesedí openttd.obg. Jinak to vše funguje. Neví někdo jak upravit obg soubor, aby si myslel, že je orig? :o) Díky Bandita

    OdpovědětVymazat